Page 1 sur 1

Publié : mer. 26 mars, 2014 20:18
par MANTAO
Famoso Speed Shop “Lil’ Mee-Hoe” 1967 Opel Kadett

http://www.speedhunters.com/2013/05/space-...eed-shops-opel/

Image

Image

Image

Image


Numbers
525 horsepower, 520 lb/ft of torque

Engine
406 Small Block Chevy, 13:1 compression, Crower rods, ported heads, Isky cam, Isky springs and retainers, machine work by Valley Head Service, Holley Strip Dominator intake manifold, Holley 850 carb, Lemons headers, MSD ignition

Driveline
Turbo 400 automatic w/trans brake, Oldsmobile rear end, PTO drive shaft, Henry’s axles,

Suspension/Brakes
Tube frame with coilovers, ladder bars, Wilwood disc brakes front and rear, Wilwood master cylinder,

Wheels/Tyres
ET Five-Spoke 15x4J (front), 151x12J (rear), 165/50/15 drag skinnies (front), M/T slicks (rear), ARP wheel studs

Exterior
One-piece fiberglass front end, custom paint, airbrushing and lettering

Interior
12-point roll cage, JAZ racing seat, Crow harness, B&M shifter, Auto Meter tachometer

Publié : jeu. 27 mars, 2014 07:55
par wim bos
Ce n'est pas mon goût :na: mais il faut dire que les américains travaillent propre :jap:

Publié : jeu. 27 mars, 2014 10:55
par edsel58
La lecture de l'article est sympa.

On y apprend qu'une tentative de greffe d'un V8 compressé s'est soldée par un "tout droit dans le mur" à la fin de la piste de drag...

D'où la monte d'un V8 atmo de seulement 525 ch...

Publié : ven. 28 mars, 2014 14:53
par manu84
Elle est jolie, mais je préfère la mienne d'origine :mantakc: